11

Kościół św. Trójcy

Neobarokowy kościół św. Trójcy znajdował się dosłownie naprzeciwko okien zakładu fotograficznego Eleonory Szewc.

Sąsiedztwo „Wiola” z kościołem sprawiło, że przez wiele lat trwała współpraca fotografistki z parafią. Eleonora, a później jej dzieci, fotografowali księży i komuniantów.

W witrynie „Wiola” wisiało zdjęcie ks. prałata Mieczysława Skoniecznego, proboszcza kościoła św. Trójcy, które Eleonora Szewc wykonała w latach 30. Portret charyzmatycznego duchownego stanowił świetną reklamę zakładu. Jego sława wykraczało daleko poza parafię. Uczestnik powstania wielkopolskiego, kapelan powstańców, społecznik, swoimi płomiennymi kazaniami, przyciągał wiernych z całej Bydgoszczy.

Neobarokowy kościół św. Trójcy znajdował się dosłownie naprzeciwko okien zakładu fotograficznego Eleonory Szewc.

Sąsiedztwo „Wiola” z kościołem sprawiło, że przez wiele lat trwała współpraca fotografistki z parafią. Eleonora, a później jej dzieci, fotografowali księży i komuniantów.

W witrynie „Wiola” wisiało zdjęcie ks. prałata Mieczysława Skoniecznego, proboszcza kościoła św. Trójcy, które Eleonora Szewc wykonała w latach 30. Portret charyzmatycznego duchownego stanowił świetną reklamę zakładu. Jego sława wykraczało daleko poza parafię. Uczestnik powstania wielkopolskiego, kapelan powstańców, społecznik, swoimi płomiennymi kazaniami, przyciągał wiernych z całej Bydgoszczy.

Zobacz na Mapach Google